BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

28 Disember, 2007

Selamat Kembali Ke Sekolah

Selamat kembali ke sekolah buat seluruh warga pendidikan di SMK Mahang khususnya kepada para pendidik dan pelajar. Semoga semuanya bersemangat, beriltizam tinggi untuk mengharungi tahun 2008 yang akan tiba dua tiga hari lagi. Semoga fokus JPNKedah dan fokus SMKMahang 2008 akan menjadi panduan buat para guru memantapkan P&P mereka. Persiapan dibuat ke arah itu dengan Program Budaya Buka Sekolah membuka tirai pada 26hb Disember 2007. Para guru dan pelajar hadir ke sekolah bagi mengemaskan bilik kelas masing-masing agar proses P&P tidak terganggu apabila sesi persekolahan bermula pada 2hb Januari 2008 nanti. Para pelajar juga menyiapkan keperluan buku dan alat tulis yang dijual di Koperasi SMK Mahang pada hari tersebut.











Tahniah buat seluruh warga SMK Mahang atas peningkatan dalam keputusan peperiksaan PMR 2007 yang diumumkan pada 27 Disember lalu. Sekalung tahniah juga buat 5 orang pelajar pelajar sekolah ini dengan pencapaian 7A (3 orang) dan 6A (2 orang). Semoga kejayaaan yang dicapai menjadi pembakar semangat untuk kejayaan yang lebih cemerlang pada tahun-tahun akan datang.
Mesyuarat Guru SMK Mahang kali pertama bagi sesi akademik 2008 telah diadakan pada 27 Disember 2007 bagi membincangkan agenda pendidikan khususnya di SMK Mahang ini. Amanat Tn. Pengetua, En. Abd Razak b. Wahid dan para pentadbir lain diharapkan dapat memberi panduan kepada para guru dan melicinkan perjalanan aktiviti P&P, HEM, agenda kurikulum dan ko-kurikulum untuk tahun 2008.

SMK Mahang mengucapkan tahniah kepada Pn. Maznah bt Abu Bakar & En. Wan Rani b Hanafiah yang masing-masing dinaikkan pangkat Penolong Kanan HEM dan Penolong Kanan Ko-Kurikulum di SK Sg. Taka. Selamat berjaya kepada En. Zainuddin b. Mohamad & En. Rashedi b. Abd Rashid yang bertukar ke daerah PPD Kuala Muda/Yan. Selamat datang diucapkan kepada 2 orang guru baru iaitu, En. Bahrim b. Endut yang bertukar dari SMK Muhibbah, Sg. Siput (U), Perak dan Cik Rohayu bt Awang dari SMJK Pei Yuan, Kuala Dipang, Kampar, Perak. Semoga pengalaman kedua-dua orang guru ini akan membantu meningkatkan prestasi pelajar-pelajar sekolah ini.

Selamat Menyambut Tahun Baru 2008!!

1 ulasan:

Mohammad Firdaus berkata...

Perh Rindu plak rasanya nak nak mulakan sekolah macam satu ketika dahulu...